توربین های بادی بر اساس یک اصل ساده کار می کنند: به جای استفاده از برق برای تولید باد - مانند فن - توربین های بادی از باد برای تولید برق استفاده می کنند. باد پره های پروانه مانند یک توربین را به دور یک روتور می چرخاند ، که یک ژنراتور را می چرخاند و باعث ایجاد برق می شود.

 

باد شکلی از انرژی خورشیدی است که از ترکیب سه رویداد همزمان ایجاد می شود:

خورشید بطور ناموزون جو را گرم می کند
بی نظمی های سطح زمین
چرخش زمین.

 

الگوها و سرعت جریان باد در ایالات متحده بسیار متفاوت است و توسط آبها ، پوشش گیاهی و تفاوت در زمین تغییر می کند. انسانها از این جریان باد یا انرژی حرکت برای اهداف زیادی استفاده می کنند: قایقرانی ، پرواز با بادبادک و حتی تولید برق.

اصطلاحات "انرژی باد" و "نیروی باد" هر دو فرایند استفاده از باد برای تولید نیروی مکانیکی یا برق را توصیف می کنند. از این توان مکانیکی می توان برای کارهای خاص (مانند آسیاب دانه یا پمپاژ آب) استفاده کرد یا یک ژنراتور می تواند این قدرت مکانیکی را به برق تبدیل کند.

یک توربین بادی با استفاده از نیروی آیرودینامیکی پره های روتور ، که مانند بال هواپیما یا تیغه روتور هلیکوپتر عمل می کند ، انرژی باد را به برق تبدیل می کند. هنگامی که باد از روی تیغه عبور می کند ، فشار هوا در یک طرف تیغه کاهش می یابد. تفاوت فشار هوا در دو طرف تیغه باعث ایجاد بلند شدن و کشیدن می شود. نیروی بالابر قوی تر از درگ است و این باعث چرخش روتور می شود. روتور به طور مستقیم به ژنراتور وصل می شود (اگر توربین مستقیم باشد) یا از طریق یک شفت و یک سری چرخ دنده (گیربکس) که سرعت چرخش را افزایش می دهد و یک ژنراتور فیزیکی کوچکتر را امکان پذیر می کند. این ترجمه نیروی آیرودینامیکی به چرخش ژنراتور باعث ایجاد الکتریسیته می شود.

 

توربین های HORIZONTAL-AXIS

توربین های بادی با محور افقی همان چیزی است که بسیاری از مردم هنگام فکر به توربین بادی تصور می کنند.

معمولاً آنها دارای سه تیغه هستند و "در جهت باد" کار می کنند ، توربین در بالای برج متمرکز است ، بنابراین تیغه ها به سمت باد قرار می گیرند.

توربین های محوری عمودی
توربین های بادی در محور عمودی انواع مختلفی دارند ، از جمله مدل Darrieus به سبک تخم مرغ ، که از نام مخترع فرانسوی آن گرفته شده است.

این توربین ها همه جهته هستند ، به این معنی که برای کار با نیازی به تنظیم آنها ندارند.

https://www.energy.gov/eere/wind/how-do-wind-turbines-work

https://en.wikipedia.org/wiki/Wind_turbine