دیجیتال مارکتینگ چیست؟
بازاریابی دیجیتال که بازاریابی آنلاین نیز نامیده می شود ، تبلیغ برندها برای ارتباط با مشتریان بالقوه با استفاده از اینترنت و سایر اشکال ارتباطات دیجیتالی است. این شامل نه تنها ایمیل ، رسانه های اجتماعی و تبلیغات مبتنی بر وب ، بلکه پیام های متنی و چند رسانه ای به عنوان یک کانال بازاریابی است.

در اصل ، اگر یک کمپین بازاریابی شامل ارتباطات دیجیتالی باشد ، بازاریابی دیجیتال است.

 

همانطور که روشهای تعامل با استفاده از رسانه های دیجیتال وجود دارد ، در زمینه بازاریابی دیجیتال نیز تخصص های زیادی وجود دارد. در اینجا چند مثال کلیدی آورده شده است.

انواع بازاریابی دیجیتال-دیجیتال مارکتینگ

بهینه سازی موتور جستجو
بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO ، از نظر فنی یک ابزار بازاریابی است و نه نوعی بازاریابی به خودی خود. Balance آن را "هنر و علم جذاب کردن صفحات وب برای موتورهای جستجو" تعریف می کند.

بخش "هنر و علم" سئو مهمترین چیز است. سئو یک علم است زیرا برای دستیابی به بالاترین رتبه ممکن ، شما نیاز به تحقیق و سنجش عوامل موثر مختلف دارید. امروزه مهمترین عناصری که هنگام بهینه سازی صفحه وب باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

  • کیفیت محتوا
  • سطح مشارکت کاربران
  • سازگاری با تلفن همراه
  • تعداد و کیفیت پیوندهای ورودی

استفاده استراتژیک از این عوامل SEO را به یک علم تبدیل می کند ، اما غیرقابل پیش بینی بودن آن را به یک هنر تبدیل می کند.

در سئو ، هیچ اصول قابل اندازه گیری یا قانون ثابتی برای رتبه بندی بالا وجود ندارد. گوگل الگوریتم خود را تقریباً دائماً تغییر می دهد ، بنابراین نمی توان پیش بینی دقیقی انجام داد. کاری که می توانید انجام دهید این است که عملکرد صفحه خود را به دقت زیر نظر داشته باشید و بر این اساس تنظیمات لازم را انجام دهید.

 

 

بازاریابی محتوا
سئو یک عامل اصلی در بازاریابی محتوا است ، یک استراتژی مبتنی بر توزیع محتوای مرتبط و ارزشمند برای مخاطبان هدف.

مانند هر استراتژی بازاریابی ، هدف بازاریابی محتوا جذب سرنخ هایی است که در نهایت به مشتری تبدیل می شوند. اما این کار متفاوت از تبلیغات سنتی است. به جای جلب نظر مشتریان با ارزش بالقوه از یک محصول یا خدمات ، ارزش را به صورت رایگان در قالب مطالب مکتوب ارائه می دهد.

بازاریابی محتوا اهمیت دارد و آمارهای زیادی برای اثبات آن وجود دارد:

84 درصد مصرف کنندگان از شرکت ها انتظار دارند که محتوای سرگرم کننده و مفید تولید کنند
62 درصد از شرکت هایی که حداقل 5000 کارمند دارند روزانه محتوا تولید می کنند
92 of از بازاریابان معتقدند که شرکت آنها محتوا را به عنوان یک دارایی مهم ارزیابی می کند
بازاریابی محتوا به همان اندازه م effectiveثر است ، می تواند مشکل باشد. نویسندگان بازاریابی محتوا باید بتوانند در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشند و در عین حال افرادی را که مطالب را می خوانند ، به اشتراک می گذارند و با مارک بیشتر تعامل می کنند ، درگیر کنند. هنگامی که محتوا مرتبط است ، می تواند روابط قوی در سراسر خط لوله ایجاد کند.

 

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
بازاریابی رسانه های اجتماعی به معنای افزایش ترافیک و آگاهی از نام تجاری با مشارکت مردم در بحث آنلاین است. محبوب ترین پلتفرم ها برای بازاریابی رسانه های اجتماعی فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام هستند که LinkedIn و YouTube نیز فاصله چندانی با آن ندارند.

از آنجا که بازاریابی رسانه های اجتماعی شامل مشارکت فعال مخاطبان می شود ، به روشی محبوب برای جلب توجه تبدیل شده است. این 96٪ محبوب ترین رسانه محتوا برای بازاریابان B2C است و در حوزه B2B نیز پیشرفت می کند. طبق گزارش موسسه بازاریابی محتوا ، 61 درصد از بازاریابان محتوای B2B امسال استفاده از رسانه های اجتماعی را افزایش داده اند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی معیارهای تعامل داخلی را ارائه می دهد ، که برای کمک به شما در درک میزان دسترسی مخاطبان بسیار مفید است. شما باید تصمیم بگیرید که کدام نوع تعامل برای شما بیشتر اهمیت دارد ، آیا این به معنی تعداد اشتراک گذاری ، نظرات یا کل کلیک بر روی وب سایت شما است.

خرید مستقیم حتی ممکن است هدف استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی شما نباشد. بسیاری از مارک ها از بازاریابی رسانه های اجتماعی برای شروع گفتگو با مخاطبان استفاده می کنند نه اینکه آنها را تشویق به فوریت هزینه کنند. این امر به ویژه در مارک هایی که مخاطبان قدیمی را هدف قرار می دهند یا محصولات و خدماتی را ارائه می دهند که مناسب خریدهای ناگهانی نیست ، رایج است. همه چیز بستگی به اهداف شرکت شما دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه Mailchimp چگونه می تواند به استراتژی رسانه های اجتماعی شما کمک کند ، مقایسه ابزارهای رایگان مدیریت رسانه های اجتماعی ما با سایر ابزارها را بررسی کنید.

 

بازاریابی با پرداخت کلیکی
Pay-per-click یا PPC ، درج آگهی در یک پلتفرم و پرداخت هر بار که کسی روی آن کلیک می کند ، پرداخت می شود.

نحوه و زمان مشاهده تبلیغات توسط افراد کمی پیچیده تر است. هنگامی که یک نقطه در صفحه نتایج موتورهای جستجو ، که همچنین به عنوان SERP شناخته می شود ، در دسترس باشد ، موتور آن نقطه را با آنچه در اصل یک حراج فوری است پر می کند. یک الگوریتم بر اساس عوامل متعددی هر تبلیغ موجود را اولویت بندی می کند ، از جمله:

  • کیفیت تبلیغات
  • ارتباط کلمات کلیدی
  • کیفیت صفحه فرود
  • مبلغ پیشنهاد

هر کمپین PPC دارای 1 یا چند اقدام هدف است که بینندگان باید پس از کلیک روی آگهی آن را انجام دهند. این اقدامات به عنوان تبدیل شناخته می شوند و می توانند معامله ای یا غیر معامله ای باشند. خرید یک تبدیل است ، اما ثبت نام در خبرنامه یا تماس با دفتر خانه شما نیز همینطور است.

هر آنچه را که به عنوان تبدیل هدف خود انتخاب می کنید ، می توانید آنها را از طریق پلتفرم انتخابی خود پیگیری کنید تا ببینید عملکرد کمپین شما چگونه است.

 

بازاریابی وابسته (Affiliate marketing)
بازاریابی وابسته به فرد اجازه می دهد با تبلیغ کسب و کار شخص دیگری درآمد کسب کند. شما می توانید یا مروج باشید یا شغلی باشید که با ترویج کننده همکاری می کند ، اما روند در هر دو مورد یکسان است.

با استفاده از مدل تقسیم درآمد کار می کند. اگر شما وابسته هستید ، هر بار که شخصی کالایی را که تبلیغ می کنید خریداری می کند ، کمیسیون دریافت می کنید. اگر تاجر هستید ، به ازای هر فروش که به شما کمک می کند به شرکت وابسته پرداخت می کنید.

برخی از بازاریابان وابسته محصولات یک شرکت را بررسی می کنند ، شاید در وبلاگ یا سایر سایت های شخص ثالث. دیگران با چندین بازرگان رابطه دارند.

چه بخواهید وابسته باشید یا یکی را پیدا کنید ، اولین قدم این است که با طرف مقابل ارتباط برقرار کنید. می توانید از پلتفرمی که برای اتصال شرکت های وابسته به خرده فروشان طراحی شده است استفاده کنید ، یا می توانید یک برنامه تک خرده فروش را شروع یا به آن بپیوندید.

اگر شما خرده فروش هستید و مستقیماً با شرکت های وابسته کار می کنید ، کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا برنامه شما برای تبلیغ کنندگان بالقوه جذاب باشد. شما باید ابزارهایی را که برای موفقیت نیاز دارند به این شرکت های وابسته ارائه دهید. این شامل مشوق هایی برای نتایج عالی و همچنین پشتیبانی بازاریابی و مواد از پیش ساخته شده است.

 

تبلیغات بومی
تبلیغات بومی در حال تغییر بازاریابی است. هدف آن این است که با محتوای اطراف خود ترکیب شود تا به عنوان تبلیغات آشکارا آشکار نباشد.

تبلیغات بومی در واکنش به بدخواهی مصرف کنندگان امروزی نسبت به تبلیغات ایجاد شد. بسیاری از مصرف کنندگان با دانستن این که خالق یک تبلیغ برای اجرای آن هزینه می پردازد ، به این نتیجه می رسند که تبلیغات مغرضانه است و در نتیجه آن را نادیده می گیرند.

تبلیغات بومی با ارائه اطلاعات یا سرگرمی قبل از اینکه به تبلیغات برسد ، این سوگیری را دور می زند و جنبه "تبلیغ" را کم اهمیت جلوه می دهد.

مهم است که همیشه تبلیغات بومی خود را به وضوح برچسب گذاری کنید. از کلماتی مانند "تبلیغ" یا "حمایت" استفاده کنید. اگر این شاخص ها پنهان شوند ، خوانندگان ممکن است قبل از اینکه متوجه تبلیغات آن شوند زمان قابل توجهی را صرف تعامل با محتوا کنند.

وقتی مصرف کنندگان شما دقیقاً بدانند چه چیزی دریافت می کنند ، احساس بهتری نسبت به محتوای شما و نام تجاری شما خواهند داشت. تبلیغات بومی کمتر از تبلیغات سنتی مزاحم هستند ، اما فریبنده نیستند.

 

اتوماسیون بازاریابی
اتوماسیون بازاریابی از نرم افزار برای تقویت کمپین های بازاریابی دیجیتال ، بهبود کارایی و ارتباط تبلیغات استفاده می کند.

طبق آمار:

90 درصد از مصرف کنندگان آمریکایی شخصی سازی را "بسیار" یا "تا حدودی" جذاب می دانند
81 درصد مصرف کنندگان دوست دارند مارک هایی که با آنها در ارتباط هستند آنها را بهتر بشناسند
77 درصد از شرکت ها به ارزش شخصی سازی در زمان واقعی اعتقاد دارند ، اما 60 درصد با آن مبارزه می کنند
اتوماسیون بازاریابی به شرکت ها این امکان را می دهد تا از انتظار شخصی سازی پیروی کنند. این اجازه می دهد تا مارک ها:

  • جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مصرف کننده
  • طراحی کمپین های بازاریابی هدفمند
  • ارسال و ارسال پیام های بازاریابی در زمان مناسب برای مخاطبان مناسب

بسیاری از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی از مشارکت احتمالی (یا عدم وجود آن) با یک پیام خاص برای تعیین زمان و نحوه دستیابی بعدی استفاده می کنند. این سطح از سفارشی سازی در زمان واقعی به این معنی است که شما می توانید به طور موثر یک استراتژی بازاریابی شخصی برای هر مشتری بدون هیچ گونه سرمایه گذاری زمان اضافی ایجاد کنید.

 

 

بازاریابی ایمیلی
مفهوم بازاریابی ایمیلی ساده است - شما یک پیام تبلیغاتی ارسال می کنید و امیدوارید مشتری احتمالی شما روی آن کلیک کند. با این حال ، اجرا بسیار پیچیده تر است. اول از همه ، شما باید مطمئن شوید که ایمیل های شما مورد نیاز است. این بدان معناست که یک لیست opt-in دارید که موارد زیر را انجام می دهد:

محتوا را هم در قسمت اصلی و هم در موضوع موضوع شخصی می کند
مشخص می کند که مشترکین چه نوع ایمیل هایی دریافت خواهند کرد
یک گزینه لغو اشتراک واضح ارائه می دهد
هر دو ایمیل معاملاتی و تبلیغاتی را ادغام می کند
شما می خواهید مشتریان احتمالی شما کمپین خود را به عنوان یک سرویس ارزشمند ببینند ، نه فقط به عنوان یک ابزار تبلیغاتی.

بازاریابی ایمیلی به تنهایی یک تکنیک اثبات شده و م effectiveثر است: 89 درصد از متخصصان مورد بررسی از آن به عنوان م mostثرترین مولد سرب خود نام بردند.

اگر از تکنیک های دیگر مانند اتوماسیون بازاریابی استفاده کنید ، که به شما امکان می دهد ایمیل های خود را تقسیم بندی و برنامه ریزی کنید تا بتوانند به طور موثرتر نیازهای مشتری شما را برآورده کنند ، حتی بهتر می شود.

 

منبع

https://mailchimp.com/marketing-glossary/digital-marketing/